دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا: 

نحوه مقاله نویسی در آیین نامه ارتقا برای استادان تعیین تکلیف شد 

نحوه مقاله نویسی در آیین نامه ارتقا برای استادان تعیین تکلیف شد 
رئیس مرکز هیئت‌های امنا از تعیین تکلیف نحوه مقاله نویسی در آیین نامه ارتقا برای استادان خبر داد. 
کد خبر : 922401

محمدسلیمانی قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به این سوال که تعداد مقالات تا چه میزان در آیین نامه ارتقای اساتید بر رشد جایگاه علمی ایران موثر است؟، بیان کرد: در زمینه تعداد مقالات نمی‌توان بحث کرد؛ چرا که تمام عوامل تاثیرگذار خواهند بود. 

وی افزود: به مقالاتی که از پروژه‌های تقاضامحور و نیازمحور استخراج شده باشد، ضریب اختصاص داده ایم. یعنی، اگر استادی مقاله‌ای بنویسد که نیازمحور نباشد و مقاله دیگر او متناسب با نیازکشور باشد ارزش هر دو همانند هم خواهد بود، اما به مقالات مسئله محور ۲۰ تا ۳۰ محور نمره بالاتر و ضریب یک و دو دهمی و یک و سه دهمی اختصاص می‌یابد. 

رئیس مرکز هیئت‌های امنا تصریح کرد: یکی از ضعف‌های آیین نامه ارتقای اساتید این بود که بخش وتویی بیشتر پژوهشی و مقاله محور بود؛ بنابراین تدبیری اتخاذ شد که ارتقای استادان فقط متکی بر مقاله نباشد و ۹ محور جهت ارتقای امتیازات وتویی استادان شناسایی و پیش بینی شد.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از ۹ محور موجود در آیین نامه ارتقای اساتید «مقاله» و ۸ مورد دیگر شامل «طرح‌های پژوهشی»، «کرسی‌های تخصصی و نظریه‌پردازی»، «هنر ارزنده»، «انتشار کتاب مانند کتاب تصنیفی و تالیفی»، «اختراع»، «تولید و تجاری سازی»، «اکتشاف و الزامات حرفه‌ای» است که استادان در تمام محور‌ها باید پدید آورنده اصلی باشند و از هر کدام از این ۹ محور اگر امتیازات حداقلی بایستگی را به دست بیاورند به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: آیین نامه ارتقای استادان تنها متکی به مقاله نیست، بلکه آنها می‌توانند امتیازات لازم را از ۳ محور طرح پژوهشی، اختراعات و تجمیع آنها کسب کنند. در ضمن ارتقای هر استادی نیازمند حداقل ۳ مقاله است؛ در غیر اینصورت امکان ارتقای او وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب